Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить психолог “Інклюзивно-ресурсного центру”, який визначає час та дату проведення комплексної оцінки та встановлює наявність таких документів:
- документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
- свідоцтва про народження дитини; індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
- у разі потреби — довідки від психіатра.
За потреби спеціалісти “Інклюзивно-ресурсного центру” оцінюють розвиток дитини за іншими напрямами,
зокрема визначають: рівень соціальної адаптації особливості взаємовідносин з однолітками, дорослими. Результати комплексного оцінювання: оформлюють в електронному вигляді зберігають в ІРЦ, результати є конфіденційними.
У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
- психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
- зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
- документи щодо додаткових обстежень дитини.
У разі коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавались психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до інклюзивно-ресурсного центру подаються:
- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
Комплексна оцінка проводиться фахівцями інклюзивно-ресурсного центру індивідуально за такими напрямами:
– оцінка фізичного розвитку дитини;
– оцінка мовленого розвитку дитини;
– оцінка когнітивної сфери дитини;
– оцінка емоційно-вольової сфери дитини;
– оцінка освітньої діяльності дитини.
Фахівці Комунальної установи “Інклюзивно-ресурсний центр” Південної міської ради радять, як налаштувати дитину на проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку:
1. Напередодні проведення комплексної оцінки поговоріть з дитиною інформацію про батьків (як звати тата, маму, де і ким працюють батьки), домашню адресу, де проживає дитина, тощо.
2. В день проведення комплексної оцінки створіть у дитини позитивний настрій. Налаштуйте дошкільника на ігрову діяльність, а школяра – на спілкування з практичним психологом.
3. Розрахуйте час так, щоб прийти завчасно, не поспішаючи, якщо потрібно переодягнутись і підготувати дитину.
4. В день проведення оцінювання дитина повинна бути здоровою. У разі, якщо дитина захворіла, зателефонуйте в ІРЦ Харківського району і попросіть перенести оцінку на інший день.
5. Не переживайте за результати оцінки і сам процес. Пам’ятайте, що Ваші переживання та тривога передаються дитині.
6. Під час обстеження не відволікайте дитину зауваженнями і репліками. У разі необхідності, дитині допоможе фахівець.
7. В присутності дитини не говоріть «вона соромиться», «вона не любить вчити вірші, розповідати», «вона це не вміє», «вона при сторонніх людях не відповідає», тощо.
8. Оцінка кожним фахівцем займає майже годину, тому при потребі візьміть щось перекусити та попити.
9. Після комплексної оцінки обов’язково похваліть дитину, навіть якщо вона відповідала гірше, ніж Ви очікували, адже це її перший самостійний іспит.
Нагадуємо, що записатись до Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Південної міської ради можна:
- за тел. (057)746-71-28, (099) 284-78-83
- за допомогою порталу інклюзивної освіти (Інструкція щодо подання заявки)