Фізкультура для дітей, як і для дорослих є основою здорового способу життя. Кожна складова нашого організму потребує активних вправ та дій які сприяють її розвитку та підтримці у належному стані. Фізкультура підтримує серцево-судинну систему. Вона сприятиме розвитку гнучкості та силової витривалості м’язів. Після занять покращиться координація рухів та вміння тримати рівновагу. Звичайно, для дітей це не є аргументом, але це є стимулом для дорослих, які хочуть бачити свою дитину красивою, сильною та гармонійно розвиненою.
Щоб зацікавити дитину заняттями з фізичної культури, потрібно правильно стимулювати її. А що для дитини кращий стимул – правильно, це особистий приклад батьків, які займаються спортом та ведуть здоровий спосіб життя.
Важливе значення для вибору вправ має вік дитини. Саме він є основою для правильної побудови занять та створення комплексу вправ. Організм дитини ще слабкий та не сформований. Тому і комплекс вправ повинен бути направлений на формування та правильний розвиток скелету та м’язів, а не на перенавантаження. У віці від трьох до чотирьох років можна виконувати найпростіші вправи в ігровій формі, які будуть розважати дитину та приносити їй яскраві почуття та гарний настрій. Починаючи із шести років спеціалісти застосовують командні завдання на координацію та логічне мислення. У восьмирічному віці дитини на заняттях можна використовувати спортивний інвентар (м’ячі, скакалки, обручі, палиці).
Методичні рекомендації. Фізкультура для дітей
Для цікавих занять фізкультурою найкраще підходить ігрова форма. За таких умов діти будуть сприймати фізичні вправи як ігри. Вони будуть отримувати задоволення від того що роблять і самі ж будуть ініціаторами занять. Кожне заняття буде цікавою подорожжю для них. Конкурси, міні-квести повністю стануть стимулом для кожної дитини. А це дасть позитивний результат у їхньому фізичному розвитку. Кожна дитини буде намагатися якомога краще виконувати вправу, а відповідно і буде вдосконалювати себе у всіх видах діяльності. Використання музики та танцювальних рухів створить для дітей святкову атмосферу на занятті, що буде ще одним позитивним стимулом. Крім того у дітей будуть розвиватися почуття ритму, координації, слуху що є інтегруванням із музичним розвитком.
Фізичні вправи для дітей
Кожне заняття повинне обов’язково мати чітку структуру. До неї входять:
1.Розминка
2.Основний комплекс вправ
3.Розтяжка
1.Розминка.
Дитячі м’язи, як і м’язи дорослої людини треба підготувати до фізичних навантажень – розігріти. В процесі розминки м’язи та суглоби отримують необхідну покращений кровообіг, підготовлені до навантажень суглоби, що дасть можливість краще та безпечніше (зменшується ризик отримання мікротравм) виконувати основний комплекс занять. Найкраще для цього підходять звичайна ходьба, біг, стрибки. На розминку для дітей відводиться близько десяти хвилин.
Як виконувати?
1.1. Діти ходять спокійним кроком по колу. Поступово вводяться елементи ходьби на носочках та п’яточках. Найкраще виконувати цю вправу близько трьох хвилин.
1.2. Діти бігають на місці. Для кращої ефективності можна урізноманітнити варіаціями (з підніманням колін, закиданням гомілок). Тривалість близько трьох хвилин.
1.3. Стрибки. На обох ногах. З чергуванням на лівій та правій нозі. Для дітей краще виконувати стрибки на місці.
2.Основний комплекс вправ. Фізкультура для дітей
Фаза активних вправ які тривають близько двадцяти хвилин.
2.1. «Діти потягуються»
Основне положення – стати прямо, ноги на ширині плечей, руки вздовж тіла. Підняти руки над головою на ширині плечей, пальці розведені. Стати на носочки і з одночасним вдихом тягнутися догори. На видих розслабити м’язи і повернутися в основне положення.
2.2. «Дроворуб»
Основне положення – стати прямо, ноги на ширині плечей, руки вгорі, долоні з’єднані в замок. Видихаємо і промовляємо “ух”. Опускаємо з’єднані руки донизу, імітуючи рубання дров. Вправа повторюється до десяти разів.
2.3. «Повороти»
Основне положення – стати прямо, ноги на ширині плечей, руки на талії. Повертаємо верхню частину тіла по черзі вліво – основне положення – вправо. Вправа повторюється до десяти разів.
2.4. «Присідання»
Основне положення – стати прямо, ноги разом. Дитина виставляє перед собою прямі руки повільно присідає одночасно роблячи вдих; потім швидко піднімається у основне положення. Вправа повторюється до шести разів.
2.5. «Вертоліт»
Основне положення – стати прямо, ноги на ширині плечей, руки розставлені в сторони. Робимо рухи в плечах, крутячи руками вперед-назад, імітуючи вертоліт. Вправа виконується близько 2 хвилин, а потім повторюється 6 разів, але вже із зігнутими ліктями.
2.6. «Лунатик»
Основне положення – стати прямо, ноги на ширині плечей, руки розставлені в сторони або на поясі. Діти роблять чотири оберти головою вліво потім вправо. Вправа повторюється 3-4 рази.
3.Розтяжка
Дуже важливе місце в гармонійному та фізичному розвитку дитини відіграє розтяжка. М’язи стають еластичнішими, вирівнюється та стає більш стрункішою фігура, дитина стає більш гнучкою, покращується кровообіг.
Розтягування у дітей та дорослих потрібно виконувати в кінці фізичних вправ, коли тіло “розігріте” та піддатливе що є запорукою безпеки від травмування.
3.1. «Доторкнутися підлоги»
Основне положення – стати прямо, ноги на ширині плечей, руки опущені вздовж тіла. Треба нахилитися вперед, діставши кінчиками пальців підлоги. Коліна не згинаються. Повернутися в основне положення. Вправа виконується близько десяти разів.
3.2. «Розтягування»
Сісти на підлогу. Ноги розставити в сторони. Руками опертися підлоги за спиною. Піднімаємо руки і дістаємо руками пальців ніг, при цьому нахиляємося тілом вперед. Потім повертаємося в основне положення. Вправа повторюється близько 5 раз.
Постійно займайтеся фізичними вправами і ви станете кращими.