Цілком ймовірно, ви також чули про популярну яскраву іграшку-пухирку, якою захоплюються нинішні школярі. Цю забавку можна побачити й в найближчому супермаркеті.

Ця іграшка називається «Pop it» і являє собою яскраву пластину з пухирцями, при стисканні яких утворюється звук, що схожий на лускання пухирчастої плівки для пакування. Однак в цій іграшці пухирці можна лускати нескінченно: щоразу вони продавлюються в іншу площину. Тож щоб продовжити процес достатньо перевернути іграшку іншим боком. Іграшки бувають однотонні та різнокольорові, у формі певних геометричних фігур чи тваринок.

Чи є ця річ безглуздою даниною моди чи її можна використовувати для розваги, а також із користю для навчання дітей? Пропонуємо кілька цікавих ідей:

Корисні вправи

  • Вивчення цифр. Назвіть певне число, запропонуйте порахувати відповідну кількість будь-яких предметів чи покажіть дитині будь-яку цифру, після чого вона має не лише назвати її, а й натиснути на площині ігрового поля на відповідну кількість пухирців.
  • Опанування найпростіших математичних навичок: запропонуйте розв’язувати найпростіші математичні приклади за допомогою тактильної дошки – щоразу витискаючи відповідно до приклада кількість пухирців на кшталт методики Нумікон.
  • Вивчення таблиці множення. На прямокутній площині можна пояснювати принцип таблиці множення, натискаючи на пухирці по горизонталі та вертикалі.
  • Вивчення абетки (української та іноземної). Запропонуйте учням витиснути контур відповідної літери, натискаючи на пухирці на ігровому полі. Для ускладнення можна запропонувати натискати на пухирці із заплющеними очима. Варіація – визначити вже витиснену літеру навпомацки.
  • Розвиток звукової пам’яті. Запропонуйте учням уважно послухати названі вами слова, і якщо в них є відповідна літера, щоразу натискати на пухирець на ігровому полі.
  • Розвиток дрібної моторики. Запропонуйте учням якнайшвидше розкласти у кожну комірку ігрового поля дрібні предмети (намистини, квасолини, горох, ґудзики та інше.
  • Розвиток міжпівкульних зв’язків мозку: покладіть на поряд дві площини «Pop it» та одночасно обома руками намагайтесь витиснути на них однаковий чи симетричний візерунок.
  • Пальчикова гімнастика. Учні початкових класів надзвичайно швидко втомлюються від зосередженої роботи (наприклад, опанування навички письма). Щоб втримати їхню увагу та дати можливість перепочити, запропонуйте коротку паузу для пальчикової гімнастики, під час якої вони матимуть змогу полускати пухирці ігрового поля. Варіація – кожен ряд пухирців натискається певним пальцем.
  • Елемент перемикання уваги під час уроку. Така забавка відмінно підійде для перепочинку учнів під час заняття. Формат – змагання, мета – якнайшвидше луснути усі пухирці на своєму ігровому полі.

Ідеї парних ігор

«Хто перший»

Разом з іграшкою використовуйте звичайний гральний кубик із цяточками.

Принцип гри: Підкидаючи кубик по черзі, кожен учасник має луснути кількість пухирців відповідно до кількості цяток, що випала на грані кубика.

Той, хто робить останній хід, лускаючи останні пухирці на площині, той і програв.

Варіація гри – під час свого ходу учень може натиснути будь-яку кількість пухирців (від 1 до 3). Мета – залишити останній хід для свого суперника. Той, хто має натиснути останній пухирець, той і програв.

«Відтвори малюнок навпомацки»

Така забавка розвиває тактильну пам’ять, розвиває уяву та образне мислення.

Принцип гри: Розділіть ігрове поле «Pop it» навпіл. Перший гравець має витиснути на своїй половині дошки певний візерунок, а інший має симетрично відтворити його навпомацки, із заплющеними очима.

«Знайди кульку»

Ця забавка дозволяє перемикнути увагу дітей та відчути жагу змагання.

Принцип гри: Під ігрову площину кладеться кулька. Гравці по черзі натискають на певну кількість пухирців (це може бути узгоджена цифра чи довільна). Той, хто навпомацки знайшов кульку, натиснувши на відповідний пухирець над нею, той і виграв.

«Хрестики/нулики»

Поле «Pop it» можна використовувати для загальновідомої гри.

Принцип гри: Кожен із гравців має натиснути на пухирці таким чином, щоб швидше за суперника утворити пряму лінію із трьох чи п’яти комірок. Щоб не заплутатись, кому саме належить який хід, можна одночасно використовувати намистини (у кожного гравця відповідного кольору).


Будь-яку річ можна вважати як безглуздою, так і максимально корисною. Все залежить від того, як саме ви її використовуйте. Вигадуйте, експериментуйте, розважайтесь та навчайте!

 

Використані джерела:

vseosvita.ua