Гра «Натюрморт»

Заздалегідь підготуйте яскраві зображення зі значною кількістю елементів, наприклад, натюрморт. По черзі демонструйте їх дітям упродовж 30 секунд. Завдання – запам’ятати, які саме предмети зображені на картинках. Через 30 секунд сховайте зображення та попросіть учнів назвати всі предмети, які їм вдалося запам’ятати. Для ускладнення завдання можна запропонувати учням давати короткий опис зображених предметів (наприклад, груша – жовта).

Гра «Не все на місці»

Підготуйте кілька яскравих картинок. На них мають бути зображені предмети, які, на перший погляд, важко помітити. Попросіть учнів детально розглянути зображення, звертаючи увагу на кожну деталь. Запитайте дітей про кількість побачених предметів, їхнє розташування тощо.

Усім дітям подобаються розмальовки, адже коли чорно-білий малюнок набуває барв – це надзвичайно цікаво. А ще – таке заняття дозволяє розвивати увагу. Роздайте учням роздруківки з картинками для розмальовування та запропонуйте розфарбувати для початку лише найдрібніші деталі.

 

 

 

 

Гра «Чи є зміни?»

Розкладіть на парті від 5 до 10 різних дрібних предметів (блокнот, різнокольорові олівці, фломастери тощо). Упродовж 30 секунд учень має уважно роздивитися їх та запам’ятати розташування. Після цього дитина має відвернутися, а ви – перекласти 1-3 предмети на інші місця. І знову в учня є 30 секунд на їх огляд. Коли час сплине, закрийте предмети і запропонуйте дитині назвати ті, які лежать на іншому місці. За кожну правильну відповідь можна отримати 1 бал. Перемагає учень, який назвав усі предмети, що було переміщено.

 

Вправа «Одне ціле»

Покажіть учням зображення предметів, які розділені на дві частини. Вони складені неправильно. Діти мають знайти пару для кожної частинки зображення. Заздалегідь підготуйте великі та якісні зображення, щоб діти змогли розгледіти кожну деталь!

ЛАБІРИНТИ

Робота з лабіринтами розвиває вміння цілеспрямовано зосереджуватися, вести пошук потрібного шляху, оглядаючись, а іноді і повертаючись назад, знаходити найкоротший шлях. Виконання таких завдань сприяє вдосконаленню якості довільної уваги: поступово збільшує її обсяг, покращує її розподіл, переключення, стійкість.

При перевірці завдання зверніть увагу на те, щоб під час пошуку шляху дитина зупинялася на поворотах і подумки шукала вільний коридор. Зверніть увагу дитини на маленькі хитрощі, наприклад, з деяких лабіринтів можна швидше знайти вихід, якщо прокладати шлях з кінця.

З’ЄДНАЙ ПО ТОЧКАХ

В подібних завданнях потрібно з’єднати по порядку точки, щоб вийшов малюнок, який можна використовувати як розмальовку. Вправи розвивають увагу, посидючість, навчають порядковому рахунку. Точки можна з’єднувати в прямому і зворотному порядку. При з’єднанні точок у зворотному порядку, завдання значно ускладнюються.

ДОМАЛЮЙ ЗА ЗРАЗКОМ

Завдання, в яких потрібно домалювати предмети згідно зі зразком.

ЗНАЙДИ СПІЛЬНЕ

ЗНАЙДИ ОДНАКОВІ

НЕВИДИМКИ

ВІДМІННОСТІ

ПОВТОРИ ПО КЛІТИНКАХ

ФРАГМЕНТИ

Додатково вправи та ігри на розвиток зорової уваги.

  • Викладання фігур, малюнків за зразком.

Віднови орнамент з геометричних фігур, спираючись на зразок.

2) «Виклади малюнок з паличок за поданим зразком».

«Віднови малюнок з паличок».

3) «Побудуй за малюнком» перенесення зображення з площини у простір.

4) Рухлива гра «Кричалки – шепотілки – мовчалки».

5) Гра «Що переплутав художник»

6) «Проплескай за схемою».

Вправи та ігри на розвиток слухової уваги.

1)“Що ти почув?» аудіо запис з різними немовленнєвими звуками.

2) Рухливі ігри «Де лунає дзвоник», «Відгадай чий голосок?»

3) «Звук (склад) заблукав», «Впіймай звук (склад)», «Де сховався звук» (на початку слова, всередині чи вкінці).

4) Вправа «Повтори за мною».

 

 

Використані джерела:

https://mon.gov.ua,

https://naurok.com.ua,

http://osnova.com.ua,

http://eidetic.kiev.ua